HOW TO MAKE CARDIO "NOT SO BORING" |

Annons

HOW TO MAKE CARDIO “NOT SO BORING”

Haha, jag tyckte jag var riktigt finurlig med rubriken… Godmorgon föresten! Har ni vaknat upp på rätt sida idag? Här i Malmö lyste solen in genom de stora fönstrerna i vårt hus när jag vaknade men nu verkar den ha gått i moln, jag får bara hoppas att den kommer tillbaka snart då jag idag ska möta upp min vän Rebecka för en låång powerwalk innan vi välförtjänt kommer sätta oss ner för lunch.
Det gav mig i varje fall idén till att skriva det här inlägget, ja hur man gör ett konditionspass kul. Jag har, efter 1.5 år av träning äntligen börjat älska kondition, men jag vet även hur hemskt det kan vara innan man kommer till den punkten.

MINA 6 BÄSTA TIPS FÖR ETT LYCKAT KONDITIONSPASS

– Sätt ett mål med ditt pass –Bestäm dig exempelvis innan du ska börja springa för hur många kilometer du ska klara av, eller vilken löpartakt du ska hålla genom hela ditt pass. Ge sedan inte upp förrän du är klar. 

– Träna med en vän. – Gör som jag! Ta en lång powerwalk med en kompis, eller pusha varandra till intervaller eller löpning. Jag lovar er att det är roligare om man är 2. Jag kan stå på crosstrainern i evigheter om jag har någon att prata med, haha. 

– Sätt långsidiga mål. –Utmana dig själv och skriv upp dig på ett löparlopp och träna sedan några månader inför det, eller bestäm att “när jag klarar av att springa 5 km på 25 minuter ska jag äntligen få köpa den där väskan.” 

– Förbered en ny spotify lista– Vet ni att det är “bevisat” att vi tränar hårdare och orkar mer med pushande musik i öronen? Du vet vad du pushas bäst av för musik, jag har exempelvis en lista som heter just “cardio” och som är anpassad för mig. Om man inte gillar musik så kan man annars ha en tv serie framför sig (om du tränar på gym dvs)

– Variera din konditionsträning- Ni som följt mig ett tag nu, eller känner mig personligen vet att jag absolut inte klarar av att göra en sak för länge. Om jag ska träna kondition en timme så blir det oftast 10 min hopprep, 10 min intervaller, 10 min crosstrainer osv. Jag kan även byta ut löpbandet mot burpees eller “trappmaskinen”
Men det är så här som jag tränar bäst! Genom att inte stå på löpbandet en timme utan att göra många olika saker. Testa du med! 

– Påminn dig om känslan efteråt- Det finns inget som slår känslan som man har i hela kroppen efter ett konditionspass, håller ni med mig? Den stoltheten är nog oemotståndlig. 😉 Påminn dig om denna känsla innan du börjar träna. 

Cardio-exercise

b1

 

 

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats