SVAR PÅ FRÅGOR |

Annons

SVAR PÅ FRÅGOR

Hej på er! Idag kom jag på att jag fortfarande inte svarat på frågorna som jag fick när jag hade frågestund på bloggen och min Instagram för ett tag sedan så jag tänkte att det var hög tid att göra det. Jag hade även en frågestund på min gamla blogg från i höstas så jag slängde med ett par frågor från den också.

11012309_10205703394442097_1407265794_n

Hur många gånger i veckan tränar du? 
Jag tränar nog ca 4-6 gånger i veckan, det beror på hur mycket jag inplanerat i mitt vardagsliv och hur jag känner mig i kroppen. 🙂 

Vilken smak på proteinpulver har du och har du något märke du skulle rekommendera?
– Just nu använder jag mest lean protein från gymgrossisten.se i smaken strawberry white chocolate och kan deffinitvt rekomendera den, jag blev positivt överaskad av smaken då jag ofta tycker att jordgubb i protein brukar smaka väldigt tillgjort. Annars så måste jag säga att fitnessguru.se är företaget som än så länge imponerat mig mest. Jag tycker att allt deras protein är riktigt gott. Själv så tycker jag nog mest om vit choklad, och mint chocolate. 

Har du något mål med din träning? Vilket isåfall?
Ja, det har jag. Jag tycker mål är jättebra för motivationen. Mina mål är för tillffället att bli mer flexibel och rörlig, att få upp min kondition rejält och att bygga en stark och frisk kropp. I somras hade jag mål på bikini fitness men icke längre. 😉 

Hur många gånger äter du per dag och VAD äter du under en hel dag?
Oj, det är alltid olika! Jag lyssnar alltid på mina hungerkänslor och äter när de säger till mig att göra det. 😀 Några rutiner finns här inte, haha.. Hur en typisk dag kan se ut för mig är en omelett med ost till frukost, protein + fett till lunch och middag och ofta lite kvarg/nötter/proteinshake eller någon ketosboll emellan måltiderna.

Hur gick du ner 20 kg? 
Under perioden när jag började träna, alltså i slutet av September 2013 fram till Juli 2014 hade jag alltså gått ner 20 kg. För att börja svara på frågan så kan jag nog inte rekomendera någon till att göra en sådan snabb viktnedgång. Eller kanske “hetsig viktnedgång”, som jag gjorde, är ett bättre uttryck för det. I början så tappar man väldigt mycket vattenvikt, speciellt jag som gick från en ohälsosam kost och ingen träning till hälosam mat och träning 5 gånger i veckan. Sättet jag gick ner i vikt på var kombinerat, 70% konditionsträning och 30% styrketräning. På helgerna unnade jag mig dock ofta till att äta allt mellan himmel och jord men jag hade en väldigt strikt kost i veckorna…

Vad är din favoritfrukost?
Åh frukost! Bästa målet på dagen. Kokta ägg med majonäs, pannkakor eller falsk mannagrynsgröt ligger nog i toppen för tillfället.

 

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats